Subaru B9 Tribeca SUV Forum banner

Tribeca-betrouwbaarheid van eigenaren op lange termijn

52K views 30 replies 14 participants last post by  Flat6er  
#1 ·
Hallo,
Ik ben nieuw bij Subaru en heb weinig kennis van Subaru-voertuigen. Ik ben altijd een Toyota-man geweest en nu mijn kinderen volwassen zijn, ben ik klaar om mijn Sienna in te ruilen voor een SUV met vierwielaandrijving. Ik heb een geweldige deal gevonden voor een Tribeca Touring-editie uit 2011 met één eigenaar en 85.000 mijl voor $ 11.990. Mijn vrouw wilde deze SUV toen de tweede generatie in 2008 uitkwam, maar het was niet praktisch voor onze behoeften. Ik heb een aantal horrorverhalen en een aantal positieve verhalen over de Tribeca gelezen. In de zomer reizen mijn gezin en ik graag 600-1000 mijl van huis. Onze Sienna heeft ons nooit in de steek gelaten en heeft ons altijd zonder problemen thuisgebracht, maar nu begint hij zijn leeftijd te zien.

Voor eigenaren die de 3.6 H6 al lang hebben, wat is uw kilometerstand en heeft u grote reparaties gehad? Waar moet ik op letten tijdens mijn proefrit? Wat zijn de belangrijkste zorgen bij de Tribeca?

Bedankt bij voorbaat. Ik ga dit weekend de Tribeca testen.
 
#2 ·
Hebben onze '08 Tribeca 2+ jaar geleden gekocht met 57k mijl. Hebben nu 68k. Geen problemen behalve de noodzaak om het AC-compressor relais te vervangen. Er wordt een grote onderhoudsbeurt aanbevolen bij 60k, dus hopelijk zijn er gegevens dat dit is gedaan. Rammelende geluiden eronder bij die kilometerstand zijn een bekend probleem, maar een eenvoudige vervanging van de bus of een ander ophangingsonderdeel verhelpt ze. Eventuele terugroepacties kunt u controleren bij een Subaru-dealer als er geen gegevens zijn dat ze zijn uitgevoerd. Tekenen van koppakking lekkage, niet super vaak voorkomend, zijn het controleren waard. De kilometerstand van de banden lijkt goed. Voor ons lijkt de mpg van 18+ lokaal tot 22 op de weg te zijn. We genieten van de auto.
 
#3 ·
Hebben onze '08 Tribeca 2+ jaar geleden gekocht met 57k mijl. Hebben nu 68k. Geen problemen behalve de noodzaak om het AC-compressor relais te vervangen. Er is een grote onderhoudsbeurt aanbevolen bij 60k, dus hopelijk zijn er gegevens dat dit is gedaan. Rammelende geluiden onder de auto bij die kilometerstand zijn een bekend probleem, maar het vervangen van eenvoudige bussen of andere ophangingsonderdelen verhelpt dit. Eventuele terugroepacties kunt u controleren bij een Subaru-dealer als er geen gegevens zijn dat dit is gedaan. Tekenen van lekkage van de koppakking, niet super vaak voorkomend, zijn het controleren waard. De kilometerstand van de banden lijkt goed te zijn. Voor ons lijkt de mpg van 18+ lokaal tot 22 op de weg te zijn. We genieten van de auto.

WOW! Dat is heel weinig mijlen voor een '08.


Wat houdt de 60K onderhoudsbeurt in?
Ik heb de Carfax uitgevoerd en er zijn olieverversingen om de 3750 mijl bij de dealer, samen met een onderhoudsinspectie. Het enige anders dan olieverversingen is vloeistof gecontroleerd, remblokken vervangen, rijprestaties gecontroleerd en de batterij vervangen. Voor mij zijn dit geen grote vervangingen.
 
#4 ·
Eerlijk gezegd, ik vind het verschrikkelijk. We hebben ongeveer 115.000 op onze 2008 (nieuw gekocht). Hij is 's nachts in de garage gehouden en de dagelijkse pendelafstand is 4 mijl per enkele reis. Hij is goed onderhouden en er is voorzichtig mee gereden. Toch hebben we de afgelopen jaren ruim 10.000 dollar in deze auto gestoken. De enige reden dat we er nog steeds in rijden, is om er meer kilometers uit te halen, gezien hoeveel we de laatste tijd aan reparaties hebben betaald. We zullen NOOIT meer een Subaru kopen. Ik heb al tientallen auto's gehad, sommige high-end, sommige low-end, en heb nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Veel van dezelfde problemen die ik heb gehad, hebben anderen hier ook gehad. Dit zijn niet zomaar willekeurige dingen, maar spreken vanaf het begin over de kwaliteit van het voertuig.
 
#6 ·
Eerlijk gezegd, ik vind het verschrikkelijk. We hebben ongeveer 115.000 op onze 2008 (nieuw gekocht). Hij is 's nachts in de garage gebleven en de dagelijkse rit is 4 mijl per enkele reis. Hij is goed onderhouden en er is zuinig mee gereden. Toch hebben we de afgelopen jaren ruim $10.000 in deze auto gestoken. De enige reden dat we er nog steeds in rijden, is om er meer kilometers uit te halen, gezien de hoeveelheid die we de laatste tijd aan reparaties hebben betaald. We zullen NOOIT meer een Subaru kopen. Ik heb tientallen auto's gehad, sommige high-end, sommige low-end en nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Veel van dezelfde problemen die ik heb gehad, hebben anderen hier ook gehad. Dit zijn niet zomaar willekeurige dingen, maar spreken vanaf het begin over de kwaliteit van het voertuig.
Ik wil graag horen wat je problemen waren, Brien. Ik zie geen specifieke berichten van jou over grote reparaties.We hebben tot nu toe geluk gehad met de onze. 08 160k mijlDe grootste reparatie was de radiator die ik heb vervangen (gescheurde eindtank). En gescheurde laarzen die ik heb vervangen.Verder alleen algemeen onderhoud.Tom
 
#5 ·
Wij zijn de tweede eigenaren van onze 2008, we hebben hem ongeveer drie jaar geleden gekocht. Niet veel te melden behalve basis onderhoud - banden, remmen, olieverversingen, ruitenwissers, etc..

Ik heb net de voorste rechter wiellager naaf vervangen, maar ik vond dat niet ongebruikelijk gezien de leeftijd - 11 jaar, en de kilometerstand - 126.000.

Veelvoorkomende problemen - het brandstofverbruik is slecht, in het beste geval haal ik ongeveer 21~22 mpg op de snelweg. De brandstoftank is te klein. Dit in combinatie met het slechte verbruik resulteert in een relatief korte actieradius op de snelweg. Maakt me niet uit, want ik moet toch opstaan en me strekken en lopen. De condensafvoerleiding van de airconditioning is gevoelig voor verstopping door insecten (spinnen?) en laat dan het condensaat op de vloer van de passagier overlopen. Je moet er gewoon aan denken om hem jaarlijks schoon te maken. Ik heb een rammel in de deur aan de bestuurderskant. Van wat ik uit dit forum en andere bronnen heb opgevangen, is de dwarsbalk van de deur niet aan de uiteinden gelast en rammelt hij als de mastiek daarin uitdroogt.

Desalniettemin rijd ik er graag mee. Het is een beest in de sneeuw, vooral met winterbanden.
 
#7 ·
Een van mijn angsten is het HG-probleem. Ik vind het niet erg om het onderhoud te doen. Ik doe zoveel werk als ik kan zonder naar de dealers te gaan, maar de HG-, transmissie- en AC-problemen liggen voor mij op een ander niveau.

Ik begrijp dat de 3.6 volgens mijn onderzoek geen HG- of transmissieproblemen zou moeten hebben, maar er zijn nog steeds meldingen over het probleem. Is het gewoon nalatigheid van de eigenaar of zijn er echt problemen?

De vraag is, heeft iemand van jullie vertrouwen in de Tribeca om je gezin mee te nemen op een roadtrip van 1.000 mijl?
 
#8 ·
De vraag is, heeft iemand van jullie vertrouwen in de Tribeca om met je gezin een roadtrip van 1.000 mijl te maken?
Uit mijn ervaring na 2+ jaar zou ik niet aarzelen om een reis te maken zoals u beschrijft. We reizen regelmatig naar onze dochter en terug. Dat is een retour van meer dan 200 mijl.

De items die bij 60.000 km overwogen moeten worden, zijn riem en katrollen. De katrollen staan erom bekend dat ze defect raken, vaak al na korte tijd (60.000+ km). Ook bougies als ze nog niet zijn vervangen. Eerdere problemen met de koppelomvormer en het kleplichaam van de transmissie zouden geen probleem moeten zijn voor die Tribeca-uitvoering.
 
#10 ·
Ik ben net over Thanksgiving van Denver naar Santa Fe en terug gegaan.

In oktober gingen we 6 uur naar Grand Junction en trokken de boottrailer over de Rockies.

We gaan op weg voor een weeklange raftingtrip op Memorial Day op de Green River en trekken dezelfde trailer over de rotsen. Ongeveer 10 uur per enkele reis.

Ik doe mijn eigen onderhoud. Ik moet de kleppendeksels heel snel doen, maar zal er waarschijnlijk niet aan toekomen voor de Memorial Day-trip.

Belangrijkste oorzaken van stranding:
1) Defecte looprol of spannerlager van de multiriem
2) Koelvloeistoflekkage
3) Olie niet vaak genoeg controleren

2 en 3 zijn de meest voorkomende oorzaak van problemen met de koppakking. Het meest voorkomende symptoom van een probleem met de koppakking is een lichte stijging van de temperatuur bij stationair draaien. De gemakkelijkste manier om te diagnosticeren is te zoeken naar een kleine stroom bellen in het reservoir na stevig rijden.

Transmissies zijn redelijk robuust, hoewel er hier af en toe defecte solenoĂŻden worden gemeld. Niet super vaak, maar het gebeurt wel. De auto is nog steeds bestuurbaar.
 
#12 · (Edited)
Ons 2006 Ltd.-model heeft slechts 99.4xx mijl. Gekocht met 56.xxx in 2012. Geen mechanische problemen, maar om de een of andere reden had het de volgende elektrische onderdelen nodig:
  • raamschakelaar (na eenmalig schoonmaken)
  • contactschakelaar (accessoirecircuit viel af en toe uit)
  • spiegelschakelaar (rechterkant met tussenpozen)
  • gordelgesp aan de bestuurderskant omdat de bedrading van de schakelaar in de fabriek verkeerd was aangebracht en van binnen brak
    (het waarschuwingslampje en de zoemer van de veiligheidsgordel waren uitgeschakeld, maar de airbag werkte nog steeds omdat deze een aparte sensor gebruikt;
    sommigen hadden het misschien leuk gevonden)
  • één plaslicht kortgesloten. De terugroepactie was uitgevoerd, dus de zekering blies door zonder schade aan de BCM. Beide aan de rechterkant vervangen. Linkerkant nog OK.
    Ook lekte de PS-retourleiding heel weinig bij de tankaansluiting, het vervangen van de slang verhielp het probleem.
Niet veel, maar zou genoeg zijn om een auto van deze leeftijd te dumpen voor iemand die zijn eigen werk niet doet. Originele set banden ging 70.000 mijl mee, had langer mee kunnen gaan.
 
#15 ·
5 jaar, 40.000 op onze '08 (we zitten net boven de 130K) en ik heb bijna niets hoeven doen behalve gepland onderhoud, wat ik allemaal zelf heb gedaan.

De 3 dingen die ik ben tegengekomen:

- A/C-relais (onderdeel van $5)
- Massa van de achterste diff-temperatuursensor (minder dan $1 om te repareren) waardoor het diff-temperatuur lampje aangaat.
- Koelvloeistof die lekt uit de kleine koelvloeistofslang die van de oliekoeler komt. Ik weet niet meer hoeveel die slang kostte, maar hij was niet duur.

De motor en transmissie zijn geweldig geweest. Er begint een beetje roest op de achterste zijpaneel te komen, die ik deze zomer met wat POR15 zal moeten aanpakken. Het is een goede auto geweest en mijn vrouw vindt het heerlijk om hem te hebben, ook al ontgroeien we hem een beetje met 2 kinderen van 3 en 6 jaar.
 
#16 ·
Nog een laatste bericht voordat ik dit weekend vertrek, aangezien het voertuig op 2 uur afstand is. Ik maak net een checklist om alle bases te dekken. Laat me weten of ik iets gemist heb.

1) Controleer het oliepeil met de peilstok als de motor koud is

2) Controleer de oliedop op tekenen van koelvloeistofmengsel
3) Controleer het koelvloeistofreservoir met draaiende motor op bellen
4) Controleer de carrosserielijnen op tekenen van een ongeval
5) Tik rond de carrosserie voor tekenen van carrosseriewerk
6) Rijd op de snelweg om versnellingswisselingen, trillingen en uitlijning te controleren

7) Rijd op kleine wegen om aarzeling te controleren
8) Rijd op een hobbelige weg om het geluid van de bussen te controleren
9) Controleer de temperatuurmeter
10) Herhaal stappen 1-3 nadat de motor is opgewarmd van de testrit
 
#17 ·
Ben in het weekend geweest en heb de Tribeca getest. Ik was er vroeg, net toen ze opengingen, dus de dealers hadden de auto niet warmgedraaid. Ik heb nog nooit een Subaru gehad, dus laat me alsjeblieft weten of dit gebruikelijk is bij Subaru.

Voordat ik een koude start maakte, controleerde ik de peilstok en de oliedop. De oliedop heeft een soort condensatie zoals water. Het is zeker geen olie, een soort heldere condensatie. Toen startte ik hem, ik voelde trillingen op het rempedaal terwijl het voertuig geparkeerd stond en stationair draaide. De trillingen verdwenen nadat het voertuig was opgewarmd. De motor zelf is soepel en stil. Tijdens de proefrit vroeg ik om de snelweg op te gaan. De verkoper nam me mee naar een weg met een maximumsnelheid van 50 MPH. Ze vertelde me dat het net zo goed was als een snelweg, aangezien de snelweg nog eens 5 mijl verderop is. Ik eiste dat ik ermee de snelweg op wilde, omdat ik hem op een snelheid van meer dan 50 MPH wilde krijgen. Uiteindelijk nam ze me mee de snelweg op. Ik kon het gaspedaal intrappen en loslaten en er weer op trappen. Ik voelde een lichte aarzeling, zoals drie sprongetjes, voordat hij van de 4e naar de 5e versnelling schakelde. Niet erg merkbaar, maar ik voelde het wel. De snelweg af en terug naar woonstraten. Geen problemen van de 1e naar de 4e versnelling. Ik vertrok zonder te kopen, want een andere man stond te wachten om de auto te testen. Ik zei tegen de dame: laat me erover nadenken en bel me als de volgende persoon niet koopt. Nou, ze belde nooit en het voertuig is van de website verdwenen, dus ik vermoed dat de laatste man hem heeft gekocht.
 
#18 ·
De 5eat is geen erg responsieve transmissie, dus aarzeling bij het terugschakelen is vrij normaal. Velen kiezen ervoor om in de sportstand te rijden om een deel van deze aarzeling te verhelpen. Ik zou niet bang zijn om er een naar een Subaru-specialist te brengen om een aantal basiszaken te laten controleren voordat ik er een koop, betaal een paar honderd euro om later duizenden te besparen. Maar dat is uw beslissing. De Tribeca is een redelijk probleemloos voertuig met een paar eigenaardigheden, niet anders dan de meeste SUV's van zijn leeftijd.
 
#20 ·
Hallo en welkom. Ik bezit een Tribeca uit 2006 en een Sienna uit 2008. Ik heb mijn Tribeca in december gekocht van een eigenaar die er goed voor zorgde. De motor was kapot door een oliefilterstoring. Ik heb de motor zelf vervangen en rijd er nu ongeveer 3 maanden mee. De kilometerstand is hoog (247.000), maar de auto lijkt solide. De transmissie is origineel en gaat sterk mee. Zoals met alles is onderhoud essentieel. Maar laat me even zeggen... vanuit het perspectief van moeren en bouten lijkt de Toyota beter gemaakt te zijn. Een paar maanden nadat we de Sienna hadden gekocht, ontdekten we tot onze afschuw dat hij als UBER-taxi in New York City was gebruikt! De eigenaar heeft er NIET voor gezorgd! Schaamte over mij dat ik het niet beter heb bekeken, maar toch is hij zeer betrouwbaar geweest dankzij een rigoureus onderhoudsschema. Kleine dingen zoals elektrische connectoren en bevestigingsmiddelen lijken van betere materialen te zijn gemaakt op de Toyota. Ik heb beide auto's uitgebreid uit elkaar gehaald en vanuit een puur mechanisch perspectief is de Toyota van beter materiaal gemaakt. Toen ik de motor in de Tribeca verving, waren alle elektrische connectoren broos en braken er veel. Niet zo bij de Sienna, en dat was de auto die niet werd onderhouden. Begrijp alsjeblieft... Ik hou van mijn Tribeca... en ik heb er geen lange termijn ervaring mee. Dit zijn slechts mijn observaties. Kortom... als je de Toyota-betrouwbaarheid gewend bent, zul je die niet vinden in een oudere Subaru. Als je van Subaru houdt, kun je overwegen een nieuwer model te overwegen.
 
#21 ·
Hallo en welkom. Ik bezit een Tribeca uit 2006 en een Sienna uit 2008. Ik heb mijn Tribeca in december gekocht van een eigenaar die er goed voor zorgde. De motor was kapot gegaan door een defecte oliefilter. Ik heb de motor zelf vervangen en rijd er nu ongeveer 3 maanden mee. De kilometerstand is hoog (247.000), maar de auto lijkt solide. De transmissie is origineel en werkt nog steeds goed. Zoals met alles is onderhoud essentieel. Maar laat me gewoon zeggen... vanuit het perspectief van moeren en bouten lijkt de Toyota beter gemaakt te zijn. Een paar maanden nadat we de Sienna hadden gekocht, ontdekten we tot onze ontzetting dat hij als UBER-taxi in New York City was gebruikt! De eigenaar heeft er NIET voor gezorgd! Schaam me dat ik er niet beter naar heb gekeken, maar toch is hij zeer betrouwbaar geweest dankzij een rigoureus onderhoudsschema. Kleine dingen zoals elektrische connectoren en bevestigingsmiddelen lijken van betere materialen te zijn gemaakt op de Toyota. Ik heb beide auto's uitgebreid uit elkaar gehaald en vanuit een puur mechanisch perspectief is de Toyota van beter materiaal gemaakt. Toen ik de motor in de Tribeca verving, waren alle elektrische connectoren broos en braken er veel. Niet zo bij de Sienna, en dit was de auto die niet werd onderhouden. Begrijp alsjeblieft... Ik ben dol op mijn Tribeca... en ik heb er geen lange termijn ervaring mee. Dit zijn slechts observaties van iemand die beide merken heeft gehad. Kortom... als je de Toyota-betrouwbaarheid gewend bent, ben je misschien teleurgesteld in een oudere Subaru. Als je van Subaru houdt, wil je misschien een nieuwer model overwegen.
 
#22 ·
Ik zou willen voorstellen om een Outback te overwegen of een paar jaar te wachten tot de prijs van de Ascent daalt, tenzij je een echt dwingende reden hebt om een Tribeca te kopen.

Hallo,
Ik ben nieuw bij Subaru met weinig kennis over de voertuigen van Subaru. Ik ben altijd een Toyota-man geweest en nu mijn kinderen volwassen zijn, ben ik klaar om mijn Sienna in te ruilen voor een AWD SUV.
Welk jaar en welke kilometerstand heeft die Sienna nu en wanneer heb je hem gekocht?
Je houdt misschien niet van een andere auto als je geen appels met appels vergelijkt. Als je een echt mooie, bekende Sienna inruilt voor een onbekend, vergelijkbaar oud en gebruikt voertuig... bijvoorbeeld.

Ook is een Tribeca geen SUV of minivan - zorg ervoor dat je het goed vindt om de eigenschappen te verliezen waar je van weg gaat.

Tribeca's zijn moeilijker te vinden en te onderhouden en het is een stervend platform. Dat is geen groot pluspunt om er nu mee te beginnen.

Hoewel ze cosmetisch en qua vorm duidelijk verschillen, heeft de Tribeca mechanisch dezelfde basislay-out en mechanische onderdelen als andere Subau's, dus het is mechanisch of qua betrouwbaarheid niets bijzonders.

De transmissie en de motor zijn hetzelfde als elke andere H6- of EAT-transmissie uit een vergelijkbaar tijdperk. Ze zijn over het algemeen betrouwbaar, voorspelbaar en verzamelen gemakkelijk veel kilometers als een paar problemen worden vermeden.

Noodzakelijk: vervang de poelielagers van de serpentine-riem als een klokwerk om de 60.000 km. Alleen synthetische olie en laat het niet te laag worden.

Er zijn af en toe problemen met de koppakking en de klepbehuizing van de transmissie - dat zijn grote reparaties, maar niet frequent genoeg om overmatige bezorgdheid te rechtvaardigen.

Als die twee problemen worden vermeden, kunnen Tribeca's gemakkelijk een kwart miljoen mijl afleggen met zeer weinig reparaties en onderhoud.

Wat de vorige poster betreft die $10.000 aan zijn voertuig heeft besteed - het internet is een verzamelplaats voor problemen met elk voertuig en trekt veel negatieve opmerkingen aan. Je kunt problemen vinden met elk voertuig, inclusief koppakkingen op de zeer betrouwbare Sienna.

Die poster handelt niet volgens zijn eigen logica die hij je probeert te overtuigen = "dure reparaties aan een voertuig betekenen dat ik die fabrikant nooit meer zal kopen". Ze zouden geen voertuig kunnen kopen omdat ze allemaal af en toe problemen hebben. Elk voertuig dat ze kopen, zal problemen hebben gehad - maar ze zullen er geen aanwijzingen over nemen.

De $10.000 is twijfelachtig - de reparatiekosten zouden met een uitstekende monteur nergens in de buurt van $10.000 moeten komen. Dat is absurd en een duidelijke indicator van andere problemen zoals slechte winkels/monteurs, gebruikersfouten, problemen met gebruikte voertuigen, enz. Die gebruiker zou het beste af zijn door zijn voertuigeigendom routines te leren en aan te passen. Ze hebben waarschijnlijk een betere onafhankelijke monteur nodig die betrouwbaar is en echt goed is in het voertuig van de fabrikant dat ze bezitten.

Het is hetzelfde met jou - voor de tribeca zou je een goede monteur willen gebruiken om een oudere Subaru te onderhouden en aantekeningen te maken van dit forum of subaruoutback.org voor onderhouds- en reparatieadvies. Tribeca heeft dezelfde motor en transmissie als outbacks, dus je hebt daar een schat aan bronnen voor de grote items.
 
#23 ·
Wat betreft de vorige poster die $10.000 aan zijn voertuig heeft uitgegeven - het internet is een verzamelplaats voor problemen met elk voertuig en trekt veel negatieve opmerkingen aan. Je kunt problemen vinden met elk voertuig, inclusief koppakkingen op de zeer betrouwbare Sienna.

Die poster handelt niet volgens zijn eigen logica die hij je probeert te overtuigen = "dure reparaties aan een voertuig betekenen dat ik die fabrikant nooit meer zal kopen". Ze zouden geen voertuig kunnen kopen omdat ze allemaal af en toe problemen hebben. Elk voertuig dat ze kopen, zal problemen hebben gehad - maar ze zullen daar geen aanwijzingen over nemen.

De $10.000 is twijfelachtig - de reparatiekosten zouden met een uitstekende monteur nergens in de buurt van $10.000 moeten komen. Dat is absurd en een duidelijke indicator van andere problemen zoals slechte garages/monteurs, gebruikersfouten, problemen met gebruikte voertuigen, enz. Die gebruiker zou het beste af zijn met het leren en aanpassen van zijn voertuigeigendom routines. Ze hebben waarschijnlijk een betere onafhankelijke monteur nodig die betrouwbaar is en echt goed is in het voertuig van de fabrikant dat ze bezitten.

Het is hetzelfde met jou - voor de tribeca zou je een goede monteur willen gebruiken om een oudere Subaru te onderhouden en aantekeningen te maken van dit forum of subaruoutback.org voor onderhouds- en reparatieadvies. Tribeca heeft dezelfde motor en versnellingsbak als outbacks, dus je hebt daar een schat aan bronnen voor de grote items.
Durf niet de geldigheid van mijn problemen met deze auto in twijfel te trekken. Ik houd records bij van elke cent die ik aan dit voertuig heb uitgegeven en ja, deze POS-auto heeft ons de afgelopen jaren alleen al ruim $10.000 aan reparaties gekost. Domme, onvoorspelbare reparaties die spreken over de kwaliteit van deze voertuigen.