Subaru B9 Trifecta SUV Forum banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Уваемые одноклубники, в недавнем стал владельцем Субару Трибека 2008г. Пробег 170000. Автомобиль обслуживался в строгом соответствии регламенту. Мой общий пробег на Субару более 500000км. Буквально на днях появился новый звук из моторного отсека, звук работу исправного дизеля( мягкая трещётка) сделал две диагностики, у официального дилера и конкурента, не выявлено не одной неисправности, все показатели в норме.... Но я четко слышу работу дизельного агрегата( трещетку) при увеличении оборотов звук стихает, на холостых - дизель. Очень хочу довести автомобиль до идеального состояния....! Буду признателен совету от более опытных владельцев, механиков и просто любителей данной модели Субару!
 

·
Administrator
Joined
·
640 Posts
Уваемые одноклубники, в недавнем стал владельцем Субару Трибека 2008г. Пробег 170000. Автомобиль обслуживался в строгом соответствии регламенту. Мой общий пробег на Субару более 500000км. Буквально на днях появился новый звук из моторного отсека, звук работу исправного дизеля( мягкая трещётка) сделал две диагностики, у официального дилера и конкурента, не выявлено не одной неисправности, все показатели в норме.... Но я четко слышу работу дизельного агрегата( трещетку) при увеличении оборотов звук стихает, на холостых - дизель. Очень хочу довести автомобиль до идеального состояния....! Буду признателен совету от более опытных владельцев, механиков и просто любителей данной модели Субару!
I thought I would toss this into google translate for more exposure. Welcome.

"Respected teammates, recently became the owner of the 2008 Subaru Tribeca. Mileage 170,000. The car was serviced in strict accordance with the regulations. My total mileage for Subaru is over 500,000 km. Just the other day, a new sound appeared from the engine compartment, the sound of a working diesel engine (soft ratchet) made two diagnostics, from an authorized dealer and a competitor, not one malfunction was detected, all indicators are normal ... But I clearly hear the operation of the diesel unit ( ratchet) with increasing speed, the sound dies down, at idle - diesel. I really want to bring the car to perfect condition ....! I would be grateful for advice from more experienced owners, mechanics and just fans of this Subaru model!"
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Спасибо,признателен. Надеюсь на плодотворное доброжелательное общение.
 

·
Administrator
Joined
·
640 Posts
Спасибо,признателен. Надеюсь на плодотворное доброжелательное общение.
Пожалуйста, используйте Google Translate, чтобы другие могли помочь. Мы благодарим вас за присутствие Subaru, но большинство из нас просто говорит по-английски.

Please use google translate so others can help. We thank you for your Subaru presence but most of us just speak English. I did that for you this time:

"Thank you, thank you. I hope for fruitful and friendly communication."


 

·
Administrator
Joined
·
640 Posts

·
Registered
Joined
·
1,776 Posts
The loud sound at idle is usually referred to as 'piston slap', usually much worse when cold. As you said, classic symptom of piston slap is a 'diesel sound' at idle, gone at higher revs. There are a few threads around on subaruoutback.org on how to mitigate. Largely, it is not a concern, as your local shops say.

Fixing will mean complete engine teardown and installing new rings.

For example here: Did you fix piston slap and were sorry you did?
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Добрый день. мои наилучшие пожелания всем участникам форума! Термин "хлопок поршня" - новая страница для меня, я никогда раньше не слышал об этом, очевидно, что и представители Subaru. Суть мне понятна. На моем Форестере нечто подобное наблюдалось при холодном запуске, но минута и голос моего сердца стали ровными. В данном случае это характерный звук работающего дизеля, мягкий храповик, при увеличении оборотов до 1,5 звук пропадает, в салоне отчетливо слышен, исходит от ощущения с левой стороны, он есть невозможно поймать снаружи ... вибрации и прочие недоразумения, по мере того как храповик нагревается и тормозит, проявляет себя ...! компьютерная диагностика отклонений не выявила, прослушивание всех элементов стетоскопом ничего не выявило, но хочу узнать причину - что это ...? после майских праздников заеду в другую специализированную мастерскую, посмотрим, что из этого выйдет. А пока полностью переделал головной свет, завтра буду гонять по кузову Дитайлинг, ЛКП доведу до идеального вида, потом по плану стандартная мультимедиа, при этом еще та головная боль, обзвонил половину страны, никто не может прояснить ситуацию, как обновить прошивку и карты навигации на этом Kenwood KNA-G421. В моей "Глории" не раз потолочный ДВД не включался, сам был в шоке. пульт для официала стоит 500 у.е. (тихий ужас) заказал аналог за 5 у.е. (уже приехал). Заменил масло в ДВС с Mobile 5v-30 на Idumitsa 5v-30 (оригинальная Subaru по мануалу) масляный вопрос изучил досконально, через 3-4 долить снова Mobile 1 ESP 5W-30 (та масло полностью соответствует мануалу EZ36.Можно поменять все технические жидкости.Кстати, вчера накачал в колеса азот, рекомендую, на азоте езжу лет двадцать, качество управления намного лучше !!! Еще раз мои наилучшие пожелания всем участникам форума !!! С уважением R.Rif.
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #9 ·
good day. my best wishes to all forum participants! The term piston cotton is a new page for me, I have never heard of this before, Subaru officials apparently also. The essence is clear to me. On my Forester, something similar was observed during a cold start, but the minute and the voice of my heart became even. In this case, this is the characteristic sound of a working diesel engine, a soft ratchet, when the speed rises to 1.5, the sound disappears, it is clearly audible in the cabin, it comes from a sensation on the left side, it is not possible to catch it from the outside ... vibrations and other misunderstandings, as the ratchet warms up and decelerates, it manifests itself ...! computer diagnostics did not reveal any deviations, listening to all the elements with a stethoscope did not reveal anything, but I want to know the reason - what is it ...? after the May holidays I will stop by another specialized workshop, let's see what comes of it. In the meantime, I have completely improved the head light, tomorrow I will drive on the bodywork Ditayling, I will bring the paintwork to a perfect form, then according to the plan, the standard multimedia, with this still that headache, phoned half of the country, no one can clarify the situation how to update the firmware and navigation maps on this Kenwood KNA-G421. In my "Gloria" more than once the ceiling DVD did not turn on, I myself was in shock. the remote control for the official costs $ 500 (quiet horror) ordered an analog for $ 5 (already arrived). I changed the oil in the internal combustion engine from Mobile 5v-30 to Idumitsa 5v-30 (original Subaru according to the manual) I studied the oil issue thoroughly, after 3-4 to fill in again Mobile 1 ESP 5W-30 (the oil fully corresponds to the EZ36 manual. May change all technical fluids.By the way, yesterday I pumped nitrogen into the wheels, I recommend it, I have been driving on nitrogen for twenty years, the quality of control is much better !!! Once again, my best wishes to all forum participants !!! Respectfully R.Rif.
 

·
Registered
Joined
·
1,776 Posts
Am I understanding you correct? You do not believe it is 'piston slap' but rather something else?

Does the sound go away after 10 min of warm up?

Another possible issue is the bearing in the serpentine belt idler pulley (or any of the other pulley's the belt runs on). I suggest changing the tensioner and idler pulley bearings if you haven't.

Thread here, read the posts at the end: Belt Tensioner & Idler Pullies...

Tom
 

·
Registered
Joined
·
57 Posts
tdelker, yes. he doesn't "understand" piston slapping - so, it is not that. ;)

skala-ural,
найди местных субароводов и им ПОКАЖИ машину. а то все эти потуги на "звучит как будто Х, или У, или Й" - это бред. и пиши на английском, на англоязычном форуме.
на русском - лучше пиши на drive2.ru или Субару Трибека Клуб • Главная страница
ну, или в телеграм/вацап чатиках no Tribeca.
 
1 - 11 of 11 Posts
Top